skup mieszkan

Kiedy najlepiej sprzedać mieszkanie?

Sprzedaż mieszkania to zawsze bardzo emocjonalne przeżycie. Nie ma znaczenia czy sprzedajemy dom w związku z przeprowadzką, czy dom jest wynikiem dziedziczenia, czy też sprzedaż jest nieuchronną koniecznością. Niezależnie od powodu, trzeba przygotować się na stosunkowo złożony proces z własnymi wyższymi atrybutami.

Zadbaj o odpowiednie przygotowanie

Rynek nieruchomości nieustannie się zmienia, ale tak naprawdę zależy to od sprzedawcy. Nawet jeśli potrafimy zapewnić atrakcyjne notowania w środku lata, to ważnym założeniem jest, zwrócenie uwagi na dobry efekt ekspozycyjny mieszkania. Dlatego, trzeba zaplanować niezbędne prace remontowe z wyprzedzeniem. Zima i lato to idealny czas na wykonanie wszystkich zabiegów remontowych. Pamiętajmy również, że ze względu na mniejszą ilość ofert w tzw. „Martwym sezonie”, nasze reklamy mają szansę stać się bardziej widoczne dla potencjalnych nabywców. Dlatego, jeśli zależy nam na szybkiej sprzedaży, to teraz tworzy się najlepszy czas.


Jednak, zanim oficjalnie sprzedamy mieszkanie, a jego popyt wzrośnie, warto przygotować się do transakcji. W listopadzie lub grudniu można zebrać wszystkie niezbędne dokumenty lub przygotować opis i zdjęcia nieruchomości, aby uzyskać informacje sprzedażowe przed wiosną. Z drugiej strony, w pierwszych miesiącach nowego roku ofert na rynku nieruchomości jest mniej, co oznacza, że ​​nasze nieruchomości będą lepiej eksponowane, gdy umieścimy swoje ogłoszenie już w lutym.

Czy remont mieszkania jest konieczny przed sprzedażą?

Niektórzy kupujący szukają nieruchomości, do której mogliby się wprowadzić tak szybko, jak to możliwe. Inni natomiast, nie przejmują się stanem wyglądu mieszkania, bo i tak planują jego remont. Warto wziąć pod uwagę, że sam remont to kosztowna praca. Kafelkowanie, układanie parkietów, wymiana drzwi i okien, wygładzanie i malowanie ścian i sufitów, instalowanie nowego oświetlenia – to wszystko będzie wiązało się z ogromnymi kosztami, a dobór materiałów to bardzo czasochłonny proces.


Oczywiście większe remonty przyniosą wyższe ceny, ale czy to wystarczy, aby pokryć koszty i przynieść dodatkowe zyski? W zasadzie większość z nas patrzy na wygląd kupowanego mieszkania, jeżeli jest ono urządzone ładnie i w neutralnych kolorach to na pewno przyciągnie bardziej klienta i sprawi, że dłużej będzie się nad nim zastanawiać. Bo przecież, mieszkanie, które nam się podoba nie wymaga większych remontów, wystarcza tylko kosmetyczne zmiany i indywidualne dodatki. Jednak może się okazać, że aby faktycznie sprzedać mieszkanie, trzeba obniżyć cenę, w wyniku czego kupujący otrzymuje pięknie wykończone mieszkanie i remontuje je na koszt sprzedającego. Oczywiście, z punktu widzenia kupującego, taka sytuacja będzie bardzo korzystna, ale sprzedawca nie będzie nią raczej zachwycony.

Mały poradnik samodzielnej sprzedaży mieszkania

Po pierwsze nie ma wątpliwości, że na drodze do sprzedaży jest próba określenia swoich celów. Na tym etapie warto zadać sobie dwa podstawowe pytania, dlaczego powinienem sprzedać mieszkanie oraz jak szybko mogę ewakuować się ze sprzedawanej nieruchomości?

Drugą kwestią przed złożeniem oferty, którą należy wykonać jest analiza dokumentów nabycia nieruchomości. Obecnie istnieją trzy tak zwane progi podatkowe, które mają wpływ na obliczanie podatku dochodowego. To czy płacimy, czy nie, zależy od czasu, ceny i okresu, w którym kupujemy i sprzedajemy nieruchomość.


Po trzecie, analiza rynku. Przed przygotowaniem oferty, jej wyceną i podjęciem działań promocyjnych konieczne jest przeanalizowanie rynku. Sprawdź, ile ofert tego typu mieszkań jest dostępnych na stronie z ogłoszeniami. W jakiej cenie są one wymienione? Ilu jest podobnych do Ciebie pod względem głównych kryteriów tj. powierzchni, liczby pokoi, lokalizacji i standardu? Warto również sprawdzić, jak wysoka jest pozycja podobnych ofert, co pozwoli określić budżet reklamowy na promocję.


Na koniec, przygotować swoje mieszkanie do prezentacji dla potencjalnych kupców. Kupujący decyduje się być zainteresowany ze względu na jakość prezentacji wykonanej przez nas. Liczy się wygląd i sposób oferty. Im ciekawsza prezentacja i im dłużej kupujący się zastanawia w trakcie, tym silniejszy jego udział i entuzjazm. Większe uczestnictwo powinno zmniejszyć chęć odmowy.

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *